روز فوتبالی جشنواره / گفت و گوی صمیمانه هنرمندان با مهمانان بخش بازار بین الملل

روز فوتبالی جشنواره / گفت و گوی صمیمانه هنرمندان با مهمانان بخش بازار بین الملل

دومین روز جشنواره حال و هوایی فوتبالی داشت.

ستاد خبری سی و پنجمین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران: جشنواره مانند روز اول، از همان ساعات آغازین اکران ها، میزبان مخاطبان بسیاری بود. مخاطبانی که با آرامش در راهروهای پردیس ملت منتظر باز شدن در سالن های سینما بودند تا به تماشای فیلم ها بنشینند.
از همان ساعت آغازین میان گفت و گوها جمله ای بارها شنیده می شد. «فوتبال را اینجا پخش می کنند یا نه؟» یا «فوتبال را کجا ببینیم؟» البته بحث های جدی درباره فیلم های دیروز و فیلم های که قرار بود اکران شود هم داغ بود.
حضور برخی مهمانان بخش بازار بین الملل در کاخ جشنواره، فضا را متفاوت کرد. بسیاری از مخاطبان در فضایی کاملا دوستانه با بسیاری از مهمانان جشنواره به گپ و گفت نشستند. مهمانانی که در حوزه تهیه کنندگی فیلم و پخش فیلم کوتاه به شکل تخصصی فعالیت داشتند. آن ها با علاقه به مخاطبان مشاوره می دادند و درباره نحوه فعالیت فیلم سازان و مخاطبان پرس و جو می کردند تا بتوانند به آن ها که امکانش را دارد، کمک کنند. تا جایی که آنتا اوزورک هنرمند لهستانی و متخصص حوزه انیمیشن خواستار دیدار با کلیه فعالان حوزه انیمیشن شد. خبری که بر روی خروجی های سایت های خبری هم قرار گرفت.
با نزدیک شدن به ساعت فوتبال در میان صف جمع های دو سه نفر و یا بیشتری بودند که به تماشای فوتبال مشغول بودند و انتظار می کشیدند تا وارد سالن شوند. اختلاف سلیقه ها در حوزه فیلم، حالا به حوزه فوتبال هم کشیده شده بود و تعصبات فوتبالی و کری خوانی ها چاشنی تماشای فیلم شده بود.
حتی زمانی که سانس اکران تمام شد، افرادی بودند که به محض خروج از سالن ها سریعا به سراغ دستگاه های پخش رفتند و به صورت آنلاین به تماشای فوتبال نشستند.
پخش بولتن جشنواره هم از امروز آغاز شد و افراد بسیاری به دنبال خواندن بولتن بودند. نقد ها و گفت و گوهای بولتن هم مسبب داغ شدن جشنواره شده بود.
امروز فضای سالن غذا خوری هم یک مهمان داشت. نوازنده «چلو» که با لبخندی بر لب تلاش می کرد تا محیط آرامی را برای مخاطبان جشنواره ایجاد کند.
با تاریک شدن هوا و پایان فوتبال فضای سالن ها و راهروهای پردیس ملت باز جمعیت فراوانی را به خود دید. بسیاری از تماشای فیلم از ساعت فوق العاده حرف می زند و به همین دلیل از تماشای فیلم ها در ساعات شلوغ صرفه نظر کردند تا دیگران بتوانند راحت تر به تماشای فیلم بنشینند.
حضور سلبریتی ها، سینماگران و هنرمندان در روز دوم جشنواره هم پررنگ بود. آزیتا حاجیان، همایون ارشادی، مهراوه شریفی نیا و علیرضا شجاع نوری در جشنواره حاضر شدند. جدای از سینماگران علیرضا حیدری، کشتی گیر سرشناس کشور نیز امروز در کاخ جشنواره حضور پیدا کرد.
برخی از مدیران سینمایی مناطق مختلف جهان، از چین، یونان و عراق هم در جشنواره حاضر بودند که با خواست خودشان برای تماشای فضای فستیوال به ایران آمده بودند.
امروز هم استقبال از جشنواره چشمگیر بود تا یک روز پرشور دیگر برای جشنواره سی و پنجم را رقم بزند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *