امینی تیرانی مطرح کرد؛ پیچینگ در این دوره از جشنواره مهم‌ترین اتفاق فیلم کوتاه است

امینی تیرانی مطرح کرد؛ پیچینگ در این دوره از جشنواره مهم‌ترین اتفاق فیلم کوتاه است

عضو هیئت انتخاب بخش پیچینگ جشنواره فیلم کوتاه تهران، اجرای این بخش را آرزوی هر فیلمسازی دانست و گفت: حضور در بازار و برخورد با سرمایه‌گذاران بین‌المللی آرزوی هر فیلمسازی است و بخش پیچینگ، گامی به سمت این هدف است.

به گزارش ستاد خبری سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران، مسعود امینی تیرانی، فیلم کوتاه را دارای پیوندی عمیق با جشنواره فیلم کوتاه تهران دانست و در این باره گفت: تصور فیلم کوتاه بدون حضور جشنواره فیلم کوتاه تهران، بسیار سخت است زیرا عملاً این رویداد یکی از اندام‌های اصلی فیلم کوتاه است که با همه اوج و فرودها و صد البته خوبی‌ها و بدی‌ها یکی از بخش‌های غیر قابل تفکیک این هنر به شمار می‌رود.

او افزود: به طور حتم جشنواره فیلم کوتاه تهران دارای اهمیت فوق‌العاده‌ای در عرصه فیلم کوتاه است زیرا تنها محل نمایش مناسب فیلم کوتاه، ارزیابی و صد البته دورهمی فیلمسازان این عرصه به شمار می‌رود.

کارگردان فیلم کوتاه «یونس» تصریح کرد: جایگاه و اهمیت جشنواره فیلم کوتاه تهران انکارناپذیر است البته به طور حتم این جشنواره با شکل ایده‌آلی که همه فیلمسازان فیلم کوتاه مد نظر دارند، هنوز فاصله دارد اما نمی‌توان منکر تاثیرگذاری این رویداد بود.

امینی تیرانی جشنواره فیلم کوتاه تهران را دارای پیوندی عمیق با این هنر دانست و گفت: به طور حتم جشنواره فیلم کوتاه تهران در جهت دهی و صد البته شکل دهی به فیلم کوتاه مؤثر عمل کرده است اما خود فیلم کوتاه در یک گام عقب‌تر مرتبط با فیلمسازان این عرصه است که آن‌ها نیز تأثیر خود را به صورت مستقیم از جریان‌های اجتماعی جامعه دریافت می‌کنند.

او جریان فیلم کوتاه را متفاوت از سایر بخش‌های سینما خواند و بیان کرد: همواره جریان فیلم کوتاه، متفاوت از بدنه سینمای بلند بوده است به همین خاطر ما در هر دوره از جشنواره شاهد آثاری جدی و متفاوت هستیم که قطعاً اتفاقات خوبی را رقم می‌زند.

کارگردان مستند «دور مشو» حضور بخش بین‌الملل در این جشنواره را یک نیاز خواند و گفت: بخش بین‌الملل این جشنواره طی سال‌هایی که گذشت، کمی و کاستی‌هایی را داشته که صد البته به شرایط اجتماعی ما، مربوط است. زیرا بنا به دلایلی ما نمی‌توانیم فیلم‌هایی را نمایش دهیم و این امر با اما و اگرهایی همراه می‌شود که در کیفیت کارها تأثیرگذار است.

امینی تیرانی اجرای بخش پیچینگ در این دوره از جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران را رویداد مثبتی دانست و تصریح کرد: انتخاب فیلم‌نامه‌ها در بخش پیچینگ اتفاق بسیار فوق‌العاده‌ای است زیرا آرزوی هر فیلمسازی بوده و هست که بتواند با استاندارهای سرمایه‌گذاران بین‌المللی آشنا شود و امکان حضور در این عرصه را به دست آورد.

عضو هیئت انتخاب بخش پیچینگ جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران، ادامه داد: فارغ از اینکه در بخش انتخاب نهایی پیچینگ توسط سرمایه‌گذاران چه اتفاقی رخ خواهد داد، من فکر می‌کنم که حضور سرمایه‌گذاران فیلم کوتاه در ایران و فرصتی که فیلمسازان برای توضیح درباره آثار خود به دست می‌آورند، بسیار عالی است و به جرات می‌توان گفت یکی از مهمترین اتفاقات چند سال اخیر در حوزه فیلم کوتاه است.

کارگردان فیلم کوتاه «غبارآلوده‌ها»، بر لزوم توجه به سرمایه‌گذاری در بخش فیلم کوتاه تأکید کرد و افزود: باید جشنواره علاوه بر تمام بخش‌هایی که امروز داراست، فضایی را فراهم کند که فیلمسازان امکان ساخت آثار خود را به دست آورند و به بازار و فضای سرمایه‌گذاری دست پیدا کنند و من فکر می‌کنم که بخش پیچینگ نخستین قدم در این راستا به شمار می‌رود.

امینی تیرانی توضیح داد: در بخش پیچینگ بالغ بر ۳۷ فیلمنامه به دست ما رسید که توسط هیئت انتخاب و بر اساس جدول امتیازدهی مورد بررسی قرار گرفت و در نهایت ۱۰ اثر که بیشترین امتیاز را به دست آوردند، برای حضور در این بخش انتخاب شدند البته برای ارائه فیلمنامه‌ها در جمع سرمایه‌گذاران، نیاز به دوره آموزشی خاصی هست که جشنواره امکان این امر را نیز برای این ۱۰ اثر نهایی فراهم کرده است تا بتوانند به بهترین شکل ممکن اقدام به ارائه اثر و دفاع از آن کنند.

بر اساس این گزارش، سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران به منظور شناسایی و معرفی برترین آثار کوتاه در سطح ملی و بین‌المللی و  همچنین ایجاد رقابت سازنده بین فیلم‌سازان از ۱۸ تا ۲۳ آبان۹۷ برگزار خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *